"Korvstroganoff" á la mig!

 
Alla ingrediender är lite på känn, som alltid när jag lagar mat! Men ni ser ju på bilden ungefär hur mycket jag hade (använde dock inte hela broccolin). Detta räckte då till middag igår och idag + 2 matlådor. Så 4 - 5 portioner ungefär (matlådorna blev rätt stora!). Detta kan ätas som det är (kikärtorna och bönorna gör det väldigt mättande och matigt) eller med t.ex ris till! Suuupergott! 
 
1. Stek hackad vitlök och lök i en stor gryta en liten stund.
2. Släng i massa goda grönsaker! Ta det du gillar/har hemma (jag hade paprika,
    sockerärtor champinjoner squash, broccoli och självklart massor av lök!)
3. Skiva upp korv och stek i en stekpanna, välj gärna en kryddig korv med hög kötthalt!
4. Tillsätt en burk krossade tomater, en burk kikärtor och en burk
    kidneybönor i dina grönsaker.
5. Lös upp en buljongtärning (skulle föredra köttbuljong men funkar fint med annan också)
    i ca. 1,5 dl vatten (varmt ofc), häll sedan i skiten i grytan.
6. Tillsätt korven. Häll även med oljan som släppt från korven och hamnat i pannan,
    maaaassor med smak i den! 
7. Smaksätt grytan som du vill! Jag använde sambal oelek (så klart, har det till allt!),
   röd currypasta, lite sweet chillisås, tomatpuré, chillipeppar, salt, vitlökspeppar
   och paprikakrydda. 
8. Låt allt koka ihop en stund så kryddorna får sätta riktigt med smak!
9. Pricken över i't i denna gryta skulle vara färsk timjan att slänga i på slutet!
    Tyvärr hade jag ingen..
10. Servera med en klick creme fraiche, ett gott bröd och ris om du vill.
 
Tomatpuré... yay!
 
 Muuuuums!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0